Protest împotriva taxei pe oxigen Firea, 28 februarie 2020 la 12:00 – 19:00
Primăria capitalei doreşte să implementeze în curând celebra „taxa pe oxigen” motivele reale ale acestei taxe nu sunt clar specificate, primarul capitalei doamna Firea este confuză în această privinţă. Oficial „taxa pe oxigen” va reduce poluarea dar paralel doamnă primar promite şi reducerea traficului iar recent doamnă Firea a menţionat că prin aceasta taxa se vor atrage importante sume la buget.
Dacă scopul taxei este reducerea poluării atunci primăria nu poate avea ca obiectiv şi atragerea de bani pentru buget, deoarece una o anulează pe cealaltă. Deşi reducerea poluări poate justifica urgenţă implementării acestei măsuri, reducerea traficului sau atragerea de fonduri la bugetul primăriei nu justifică nimic.
Lipsa de logică elementară
Dacă primăria speră să atragă bani la buget asta înseamnă că se aşteaptă ca marea majoritate a şoferilor vor plăti taxa, prin urmare bucureşteni rămân cu poluarea şi Primăria cu banii. Dacă scopul este reducerea traficului în zona centrală asta nu afectează poluarea deoarece şoferii vor ocoli zona centrală şi vor polua la fel. Vorba aia aerul „circula”.
Sunt indici serioase că scopul real al taxei pe oxigen este cu totul altul, anume acoperirea unor găuri în bugetul primăriei. Un astfel de program nu se face „din pix” de pe o zi pe alta, deoarece sunt afectaţi cetăţeni şi mici întreprinzători de bună credinţă care au achiziţionat recent maşini în conformitate cu legislaţia naţională.
Primăria capitalei nu dorește să sancționeze importatorii de mașini, producători sau firmele care operează in domeniu, nu face asta pentru ca asta ar deranja interese mari, primăria sancționează cetățeanu.
Comunicatul organizatorilor Jos taxa pe oxigen
– Această măsură – Hotărârea 539/24.10.2019 ne afectează pe toţi.
Se întâmplă lucrul acesta pentru că este primă măsură care încalcă unul din drepturile noastre fundamentale – dreptul de proprietate şi folosinţă.
Cum am ajuns aici ?
În 30 de ani de pseudo democraţie am fost martorii unei cavalcade de măsuri legislative luate împotriva noastră. Cerberii acestor măsuri fac parte dintr-un complex mediatic şi politic de monopol care nu permite niciunuia dintre reprezentanţii autentici ai comunităţilor accesul la administrare şi decizii politice.
După 30 de ani de legislaţie îndreptată strict împotriva noastră apare această măsură administrativă care ne ia şi unul dintre puţinele drepturi pe care le mai putem exercita – dreptul la posesie şi folosinţă. Lucrul ăsta s-a mai întâmplat. Rând pe rând, ne-a fost retras dreptul la proprietate pe bunurile comune – industria şi economia românească, pământul.
Este pentru prima dată când aceasta restrângere coboară către comunitatea cea mai mică – familia.
Nu este treaba guvernanţilor sau a edililor să decidă pe ce şi când se cheltuie bugetul unei familii. Treaba lor este să reglementeze standarde producătorilor şi comercianţilor ci nu să restrângă dreptul de proprietate al unui cumpărător de bună credinţă. Treaba lor este că prin politici fiscale adecvate să protejeze cetăţenii, producătorii şi capitalul românesc, nu să favorizeze monopolurile străine.
Treaba lor este să urbanizeze şi să administreze corect urbele în aşa fel încât fiecare dintre noi să aibe o şansă la un trai civilizat. Orice familie are dreptul la un mijloc de deplasare în care a investit bani şi timp. Oamenii trebuie să îşi ducă bătrânii la îngrijire, copii la grădiniţă sau la şcoală. Nu le poate lua nimeni acest drept.
În cazul în care nu vom avea o reacţie pe măsură, restrângerea drepturilor individuale şi colective, de comunitate, va continua.
Primăriţa Firea nu este exponentul unei partide politice. Este produsul întregii clase politice care a legiferat tara în ultimii 30 de ani către dezastru, către interese străine de interesul naţional. Se întâmplă asta pentru că întregul sistem de elecţie şi reprezentare este bolnav. În urma unui astfel de proces nu avem cum obţine un rezultat pozitiv. Asta este motivul pentru care noi suntem nevoiţi să apelăm la ultimele căi de apărare – protestul în stradă şi acţiunea în justiţie.
Am ajuns să fim nevoiţi să ne apărăm de cei care ne conduc.
După 30 de ani de dezvoltare urbanistică haotică, Bucureştiul şi-a dublat populaţia ocupând aproape aceeaşi suprafaţă. Densitatea de populaţie a Bucureştiului este halucinantă, mai mare decât în Singapore, comparabilă cu a oraşului Tokyo. De parcă am locui pe o insulă şi nu în Câmpia Romană. Bucureştiului i-au fost distruse parcurile, cartierele rezidenţiale de case, peluzele prevăzute dintre blocuri de către urbaniştii de altă dată.
Bucureştiul de astăzi arată ca un oraş sub ocupaţie, un oraş gata să facă implozie. În loc să se dezvolte organizat către o zonă metropolitană de extensie, au apărut centre de interes, centre mari comerciale taman în centrul oraşului.
Primăria este singurul vinovat în această situaţie.
Primăria este cea care a eliberat autorizaţii de construcţie pe orice petic liber de teren. Primăria creşte constant regimul de înălţime al zonelor, POT-ul şi CUT-ul. Primăria ne înghesuie ca pe sardele. Primăria crează traficul sufocant care chiar şi în condiţiile astea nu are legătură cu sursele adevărate de poluare. Primăria este cea care nu întreţine străzile prin spălare şi aspirare. Primăria este cea care crează aceasta poluare cu pulberi fine de praf provenite de pe şantierele nesfârşite din oraş. Primăria este principala sursă de poluare a oraşului.
Ce face în această situaţie administraţia Firea? Pedepseşte pe Acarul Păun şi îi cere să îşi cumpere maşină nouă. A găsit ţapul ispăşitor în rândul oamenilor care îşi văd de treabă şi nu se amestecă cu afacerile bizare ale administraţiilor de orice fel. Vor să-l pună să plătească pentru că nu face bussines cu vreun buget oarecare şi ca atare nu este în stare să îşi cumpere o maşină la fiecare 2-3 ani sau pentru fiecare membru de familie.
Aceasta nu este doar o taxă
Aceasta nu este doar o taxă – este suprimarea dreptului fundamental de proprietate prevăzut în Constituţie. Este obligaţia de a-ţi cumpăra maşină nouă la fiecare câţiva ani. Pentru că dacă astăzi cumpărăm un euro 6 , mâine va trebui să ne gândim la o maşină electrică. Întrucât costisitoarele maşini electrice nu au astăzi autonomie decât limitată, nu au puncte de încărcare, poimâine va trebui să cumpărăm una de nouă generaţie asta pentru că este evident nu putem ţine pasul niciodată îndeajuns cu avansul tehnologic.
Protestul este legal Stop Taxa pe Oxigen a primarului Firea
Protestul este notificat şi va avea loc vineri, 28 februarie în fata Primăriei între orele 12 şi 19. Veniţi după cum puteţi în funcţie de program. În cazul în care Primăria va încerca să ne disperseze cum s-a întâmplat data trecută inventând nişte evenimente inexistente vă rog nu vă împrăştiaţi, nu plecaţi. Putem trece pe parte cu parcul, putem aştepta până când ne strângem pe băncile din Cişmigiu din apropierea clădirii Primăriei.
Câteva rugăminți – protest taxa pe oxigen
Încercaţi să purtaţi semne distinctive în aşa fel încât să ne recunoaştem între noi – o mică pancarda, un A3 sau A4 cu înscrisuri şamd… Nu plecaţi, vom fi acolo! Ideal ar fi să vă organizaţi pe Grup de acţiune împotriva abuzului Primăriei Capitalei – taxa OXIGEN în grupuri de câte 10-15 oameni care să vă coordonaţi şi să veniţi cu câte un banner simultan în fata Primăriei. În felul ăsta eliminăm riscul de a ne dispersa.
Acţiunea noastră constă în două demersuri, protest şi acţiune în justiţie, aşa încât vă rog să intraţi şi în Grup de acţiune împotriva abuzului Primăriei Capitalei – taxa OXIGEN şi să depuneţi Plângerea Prealabilă în vederea acţiunii în contencios administrativ.
Vezi articolul nostru: Primăria Capitalei atacă dreptul de proprietate asupră maşinilor în Bucureşti
***
Au defrișat parcurile și arborii din București și acum ne pun să plătim oxigenul. 🙂