Scandal Uriaș în US: administrația Biden a oferit bani presei pentru a scrie pozitiv despre vaccin

Scandal Uriaș în Statele Unite

 1.659 de vizualizări

bani pt presa
bani pt presa

Scandal Uriaș în Statele Unite: administrația Biden a oferit bani presei pentru a scrie pozitiv despre vaccinul anti Covid19

 Guvernul federal american a plătit sute de companii media pentru a face publicitate vaccinurilor COVID-19, în acest timp departamentele de știri ale acestor companii au făcut o prezentare ultra pozitivă vaccinurilor. Nu doar guvernul Român a oferit bani presei romanești pentru a face publicitate vaccinului.

 Este vorba de cea mai mare și mai extinsă încălcare a eticii jurnalistice care a avut loc vreodată în Statele Unite. Aproape toată mass media a primit bani. Aproape toate trusturile de presă au dezinformat despre vaccinuri (cu știință sau fără ). Aproape întreaga mass media a refuzat să raporteze informațiile negative despre vaccinuri. Niciunul dintre cei implicați nu și-a informat cititorii că primeau bani să promoveze vaccinurile.

Administrația Biden a oferit bani presei din U.S

 Un jurnalist numit Chris Pandolfo a descoperit că aproape întreaga mass-media corporativă din U.S a luat bani de la Administrația Biden pentru a promova vaccinurile publicului lor fără a le dezvălui că sunt plătiți să facă asta. Mai important, așa-numitele organizații media „conservatoare” au luat şi ele bani de la Administrația Biden pentru a transmite povești pozitive despre vaccinuri ineficiente publicului lor conservatori și „anti-vaccinist”.

 Pe lista celor care au luat bani se afla canalul de ştiri conservatoare Fox News, dar și situl de dreapta Newsmax .

 Chris Pandolfo a înaintat în numele agenției de știri TheBlaze, Departamentului pentru Sănătate şi Servicii Umane al S.U.A, o cerere FOIA (Freedom of Information Act ) adică Legea Liberului Acces la informaţii, în care solicită informații de interes public cu privire la publicitate cumpărată pentru promovarea vaccinului.

Aproape toti: conservatori, progresiști, vaccinisti, anti-vaccinsti au luat bani

 În răspuns , Departamentul pentru Sănătate şi Servicii Umane al S.U.A a recunoscut că a achiziționat publicitate la rețele importante de știri, inclusiv ABC, CBS și NBC, precum și posturi de știri de televiziune prin cablu Fox News, CNN și MSNBC, publicațiile media conservatare, inclusiv New York Post, Los Angeles Times și Washington Post , companiile de media digitală precum BuzzFeed News și Newsmax și sute de ziare și posturi TV locale.

 Sute de agenții de știri au fost plătite de guvernul federal pentru a face publicitate vaccinurilor Covid19 ca parte a unei „campanii media cuprinzătoare”, potrivit documentelor obținute de TheBlaze de la Departamentul de Sănătate și Servicii Umane. Astfel administrația Biden a achiziționat reclame la TV, radio, ziare tipărite și pe rețelele sociale pentru a „spori încrederea în vaccin”.

Aceste agenții media au fost responsabile în mod colectiv pentru publicarea a nenumărate articole și segmente video cu privire la vaccin, care au fost aproape uniform pozitive în ceea ce privește vaccinul, atât în ceea ce privește eficacitatea, cât și siguranța acestuia. În fapt se estimează că toate aceste reportaje au fost „publicitate cumpărata”, deși publicul american nu a știut că citește publicitate.

si-au mințit publicul …

 Practic toate redacțiile implicate au produs povești care acopereau subiectul vaccinării împotriva COVID-19 contra cost, cu toate acestea sumele care intrau în companiile lor nu au fost dezvăluite publicului american. Aceste agenții s-au folosit de faptul că practică obișnuită impune ca echipele editoriale să funcționeze independent de departamentele de publicitate media și prin urmare departamentele de știri nu au simțit nevoia să facă dezvăluiri cu privire la finanțarea pe care trustul o primea de la guvern.

 Congresul a alocat 1 miliard de dolari în anul fiscal 2021 pentru că ministerul sănătății să-l cheltuiască pe activități de „întărire a încrederii în vaccin în Statele Unite”. Legea federală autorizează Departamentul pentru Sănătate să acționeze prin Centrele SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) și alte agenții pentru a atribui contracte entităților publice și private. Scopul acestei campanii a fost definit după cum urmează:

„desfășura o campanie națională, bazată pe dovezi, pentru a crește gradul de conștientizare și cunoaștere cu privire la siguranța și eficacitatea vaccinurilor pentru prevenirea și controlul bolilor, combaterea dezinformării despre vaccinuri și diseminarea informațiilor științifice și bazate pe dovezi legate de vaccinuri, cu scopul de a crește ratele de vaccinare la toate vârstele… pentru a reduce și a elimina bolile prevenite prin vaccin”. (Vezi: AICI)

O coincidență?

 Unele trusturi massmedia au prezentat clipuri publicitare cu celebrități precum Sir Elton John sau actorul Sir Michael Caine, dar în paralel și reportaje despre „supraviețuitori” și pacienții cu coronavirus care au fost internați în unități de terapie intensivă . Trusturile media se apără și spun: „Redacțiile de știri funcționează independent de departammentele publicitate”, cu toate acestea există o corelare perfectă când analizăm atitudinea pro-vaccin a departamentelor de știri a agențiilor care au primit bani de la guvern.

 Ce s-a întâmplat in România nu este un caz izolat și ridică un semn uriași de intrebare cat de des ofera guvernele bani presei pentru a promova o anumita narativa?

***

Razboiul informational

Citeste si …

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*