Facebook scoate la bătaie 300 de milioane de dolari

Facebook scoate la bătaie 300 de milioane de dolari în următorii 3 ani pentru a ajuta inițiativele locale de știri

Facebook a anunţat acum câteva ore că urmează să investească 300 de milioane de dolari în următorii trei ani în programe destinate știrilor locale respectiv parteneriate și alte inițiative similare care susţin jurnalismul local. Facebook a precizat că după ce în 2018 au căutat să înţeleagă ce fel de ştiri îşi doresc utilizatorii săi, în mod constant un răspuns a ieşit în faţă, oameni îşi doresc „ştiri locale”.

 Din păcate în ultima perioadă activitatea agenţiilor de ştiri locale este într-o continuă scădere. Facebook-ul declara că există două domenii-cheie în care speră să ajute: sprijinirea jurnaliștilor și a „newsroom-urilor” locale cu nevoile lor de colectare a știrilor în viitorul imediat; dar și ajutând organizațiile locale de știri să construiască modele de afaceri durabile, prin programe proprii, cât și prin parteneriat. Facebook precizează despre jurnalismul local, că „De-a lungul timpului, considerăm că această activitate poate avea avantajul suplimentar de a stimula angajamentul civic, Ceea ce cercetările sugerează că este direct corelat cu cititul presei locale”.

Urmăreşte firul banilor.

Banii vor merge spre acordarea de subvenții pentru agenţiile de știri locale şi extinderea programelor Facebook care urmează să ajute agenţiile de ştiri locale cu: modele de afaceri și investiții în organizații nonprofit care sprijină știrile locale.

 Lansarea acestui program vine într-un moment catastrofal pentru jurnalismul mediu şi mic, care se confruntă cu o scădere majoră a publicațiilor tipărite şi implicit a profiturilor. Facebook, precum și Google, au fost parțial învinuite pentru scăderea continuă a sumelor primite de ziare pentru publicitate, deoarece oamenii și reclamele s-au mutat treptat in mediul online.

Campbell Brown
Campbell Brown

Campbell Brown, șef Facebook al parteneriatelor de știri globale, recunoaște că FaceBook “nu poate `dezinventa` internetul”, dar spune că dorește să colaboreze cu editorii pentru a-i ajuta să reușească şi pe rețeaua socială dar şi în afara ei.

Industria media trece printr-o tranziție masivă care este în desfăşurare de foarte mult timp“, a adaugat ea.

“Niciunul dintre noi nu şi-a dat încă seama cum va arăta în cele din urmă viitorul jurnalismului, dar vrem să ajutăm la găsirea unei soluții”.

De asemenea, ea a mai precizat:

Eu am început ca reporter local de știri (Topeka, Richmond, Baltimore și D.C!) și știu cât de importantă este o agenție de știri locale puternică pentru fiecare comunitate. Aceasta este o schimbare importantă pentru noi și o zonă în care sper că putem avea un impact real“.

Dincolo de Perdeaua de Fum

Limbajul evaziv folosit de Facebook l-a pus în dificultate chiar şi pe colaboratorul nostru din Statele Unite care, după ce a revăzut tot materialul nu a fost capabil să ne traducă în „common english” dacă vreun bănuţ va ajunge de la FaceBook direct la vreun mic jurnalist local.

Sunt folosite expreşi vagi precum „Doing More” (să facem mai mult) sau referitoare la destinaţia banilor “our product and partnership work ” adică „produsul nostru și munca de parteneriat” .

 Cei 300 de milioane par a fi destinaţi unor organizaţii care sprijină „jurnalismul independent” şi care să ajute cu nevoile de a „aduna știri” sau să ajute organizațiile locale de presă să îşi „construiască modele de business sustenabile”. Banii vor merge și spre burse pentru reportaje pentru agenții locale de știri, extinderea programelor Facebook pentru a ajuta agențiile locale de știri cu modele de business bazate pe abonamente și investirea in ONG-uri menite să sprijine știrile locale.

Cine sunt gestionarii fondurilor ?

FaceBook a anuntat deja o lista partiala cu primele organizatii care vor primii fonduri acestea sunt: Pulitzer Center, Report for America, Knight-Lenfest Local News Transformation Fund, Local Media Association (LMA) & Local Media Consortium (LMC), American Journalism Project, Community News Project.  Mai multe detalii AICI

O mica “investigație”

 Facebook a introdus de curând un buton de informaţii destinat în special siturilor de ştiri, dar acest „buton” este disponibil numai anumitor situri. La fel se întâmplă şi cu semnul care indica „pagina oficială” acesta nu a fost dobândit de nici o agenţie de ştiri alternativa astfel, totul de la Sputnik la Digi24 are pagina oficială. Restul de la ActiveNews, la portalul Ziarişti Online la alte publicaţii mai puţin cunoscute precum Buciumul nu. Nu au nici pagina oficială, nici buton pentru informaţii.

 Această manevră FaceBook pare a avea un singur obiectiv, dezvăluit de motivaţia oferită oficial de facebook. Aici ne spun că eivor să încurajeze angajamentul civic”, pentru că au făcut studii care “corelează cititul presei locale cu implicarea civică”.

Adică exista un segment în creştere interesat de „ştiri locale” şi nu de tabloid cu ştiri cu babe violate şi jafuri şi crime. Prin urmare acest segment trebuie dacă nu subordonat trebuie măcar parţial controlat. Este evident că ziarele locale care au etichetă de “naționaliste”, “anti-globaliste” sau “conspiraționiste” nu vor putea accesa programele.

Programele vor fi exclusiv destinate unor publicații “serioase”.

 Vom vedea prin urmare o creştere a influenţei “presei progresiste ” în cadrul comunităţile locale.

România ?

Prog ramul este destinat în special Statelor Unite dar organizaţiile şi fundaţiile menţionate activează şi în România, Facebook a pus la dispoziţie şi o pagină în limba Romană, despre proiect. Se pare că undeva in jurul a 1.000.000 – 3.000.000 dolari americane vor putea fi dirijaţi si către România pentru susţinerea jurnalismului local care să încurajeze „implicarea civică”.

SURSE:

# Anunțul făcut de Campbell Brown

15 Ianuarie 2018

# Facebook for Media page

Doing More to Support Local News

# Eu.usatoday

Facebook is investing in local news and there’s nothing fake about it

# Business-Standard

Facebook to invest $300 mn over next 3 years to help local news initiatives

# Lenfestinstitute

Lenfest Institute and Knight Foundation establish $20 million fund to support a strong future for local journalism

# Reportforamerica

The crisis in journalism has become a crisis for our democracy.

# Facebook pentru Media

Următoarea etapă în efortul nostru de a-i ajuta pe editorii de știri locale

 

***

Dogaru Victor Razboiulinformational

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*