Protest împotriva taxei pe oxigen Firea, 28 februarie 2020 la 12:00 – 19:00

Taxa pe oxigen - FIREA

 59.439 de vizualizări

taxa pe oxigen - FIREA
taxa pe oxigen - FIREA

Protest împotriva taxei pe oxigen Firea, 28 februarie 2020 la 12:00 – 19:00

 Primăria capitalei doreşte să implementeze în curând celebra „taxa pe oxigen” motivele reale ale acestei taxe nu sunt clar specificate, primarul capitalei doamna Firea este confuză în această privinţă. Oficial „taxa pe oxigen” va reduce poluarea dar paralel doamnă primar promite şi reducerea traficului iar recent doamnă Firea a menţionat că prin aceasta taxa se vor atrage importante sume la buget.

 Dacă scopul taxei este reducerea poluării atunci primăria nu poate avea ca obiectiv şi atragerea de bani pentru buget, deoarece una o anulează pe cealaltă. Deşi reducerea poluări poate justifica urgenţă implementării acestei măsuri, reducerea traficului sau atragerea de fonduri la bugetul primăriei nu justifică nimic.

Lipsa de logică elementară

 Dacă primăria speră să atragă bani la buget asta înseamnă că se aşteaptă ca marea majoritate a şoferilor vor plăti taxa, prin urmare bucureşteni rămân cu poluarea şi Primăria cu banii. Dacă scopul este reducerea traficului în zona centrală asta nu afectează poluarea deoarece şoferii vor ocoli zona centrală şi vor polua la fel. Vorba aia aerul “circula”.

 Sunt indici serioase că scopul real al taxei pe oxigen este cu totul altul, anume acoperirea unor găuri în bugetul primăriei. Un astfel de program nu se face „din pix” de pe o zi pe alta, deoarece sunt afectaţi cetăţeni şi mici întreprinzători de bună credinţă care au achiziţionat recent maşini în conformitate cu legislaţia naţională.

 Primăria capitalei nu dorește să sancționeze importatorii de mașini, producători sau firmele care operează in domeniu, nu face asta pentru ca asta ar deranja interese mari, primăria sancționează cetățeanu.

Comunicatul organizatorilor Jos taxa pe oxigen

 – Această măsură – Hotărârea 539/24.10.2019 ne afectează pe toţi.

 Se întâmplă lucrul acesta pentru că este primă măsură care încalcă unul din drepturile noastre fundamentale – dreptul de proprietate şi folosinţă.

Cum am ajuns aici ?

 În 30 de ani de pseudo democraţie am fost martorii unei cavalcade de măsuri legislative luate împotriva noastră. Cerberii acestor măsuri fac parte dintr-un complex mediatic şi politic de monopol care nu permite niciunuia dintre reprezentanţii autentici ai comunităţilor accesul la administrare şi decizii politice.

După 30 de ani de legislaţie îndreptată strict împotriva noastră apare această măsură administrativă care ne ia şi unul dintre puţinele drepturi pe care le mai putem exercita – dreptul la posesie şi folosinţă. Lucrul ăsta s-a mai întâmplat. Rând pe rând, ne-a fost retras dreptul la proprietate pe bunurile comune – industria şi economia românească, pământul.

Este pentru prima dată când aceasta restrângere coboară către comunitatea cea mai mică – familia.

 Nu este treaba guvernanţilor sau a edililor să decidă pe ce şi când se cheltuie bugetul unei familii. Treaba lor este să reglementeze standarde producătorilor şi comercianţilor ci nu să restrângă dreptul de proprietate al unui cumpărător de bună credinţă. Treaba lor este că prin politici fiscale adecvate să protejeze cetăţenii, producătorii şi capitalul românesc, nu să favorizeze monopolurile străine.

 Treaba lor este să urbanizeze şi să administreze corect urbele în aşa fel încât fiecare dintre noi să aibe o şansă la un trai civilizat. Orice familie are dreptul la un mijloc de deplasare în care a investit bani şi timp. Oamenii trebuie să îşi ducă bătrânii la îngrijire, copii la grădiniţă sau la şcoală. Nu le poate lua nimeni acest drept.

În cazul în care nu vom avea o reacţie pe măsură, restrângerea drepturilor individuale şi colective, de comunitate, va continua.

 Primăriţa Firea nu este exponentul unei partide politice. Este produsul întregii clase politice care a legiferat tara în ultimii 30 de ani către dezastru, către interese străine de interesul naţional. Se întâmplă asta pentru că întregul sistem de elecţie şi reprezentare este bolnav. În urma unui astfel de proces nu avem cum obţine un rezultat pozitiv. Asta este motivul pentru care noi suntem nevoiţi să apelăm la ultimele căi de apărare – protestul în stradă şi acţiunea în justiţie.

Am ajuns să fim nevoiţi să ne apărăm de cei care ne conduc.

 După 30 de ani de dezvoltare urbanistică haotică, Bucureştiul şi-a dublat populaţia ocupând aproape aceeaşi suprafaţă. Densitatea de populaţie a Bucureştiului este halucinantă, mai mare decât în Singapore, comparabilă cu a oraşului Tokyo. De parcă am locui pe o insulă şi nu în Câmpia Romană. Bucureştiului i-au fost distruse parcurile, cartierele rezidenţiale de case, peluzele prevăzute dintre blocuri de către urbaniştii de altă dată.

 Bucureştiul de astăzi arată ca un oraş sub ocupaţie, un oraş gata să facă implozie. În loc să se dezvolte organizat către o zonă metropolitană de extensie, au apărut centre de interes, centre mari comerciale taman în centrul oraşului.

Primăria este singurul vinovat în această situaţie.

Primăria este cea care a eliberat autorizaţii de construcţie pe orice petic liber de teren. Primăria creşte constant regimul de înălţime al zonelor, POT-ul şi CUT-ul. Primăria ne înghesuie ca pe sardele. Primăria crează traficul sufocant care chiar şi în condiţiile astea nu are legătură cu sursele adevărate de poluare. Primăria este cea care nu întreţine străzile prin spălare şi aspirare. Primăria este cea care crează aceasta poluare cu pulberi fine de praf provenite de pe şantierele nesfârşite din oraş. Primăria este principala sursă de poluare a oraşului.

Ce face în această situaţie administraţia Firea? Pedepseşte pe Acarul Păun şi îi cere să îşi cumpere maşină nouă. A găsit ţapul ispăşitor în rândul oamenilor care îşi văd de treabă şi nu se amestecă cu afacerile bizare ale administraţiilor de orice fel. Vor să-l pună să plătească pentru că nu face bussines cu vreun buget oarecare şi ca atare nu este în stare să îşi cumpere o maşină la fiecare 2-3 ani sau pentru fiecare membru de familie.

Aceasta nu este doar o taxă

Aceasta nu este doar o taxă – este suprimarea dreptului fundamental de proprietate prevăzut în Constituţie. Este obligaţia de a-ţi cumpăra maşină nouă la fiecare câţiva ani. Pentru că dacă astăzi cumpărăm un euro 6 , mâine va trebui să ne gândim la o maşină electrică. Întrucât costisitoarele maşini electrice nu au astăzi autonomie decât limitată, nu au puncte de încărcare, poimâine va trebui să cumpărăm una de nouă generaţie asta pentru că este evident nu putem ţine pasul niciodată îndeajuns cu avansul tehnologic.

Protestul este legal Stop Taxa pe Oxigen a primarului Firea

 Protestul este notificat şi va avea loc vineri, 28 februarie în fata Primăriei între orele 12 şi 19. Veniţi după cum puteţi în funcţie de program. În cazul în care Primăria va încerca să ne disperseze cum s-a întâmplat data trecută inventând nişte evenimente inexistente vă rog nu vă împrăştiaţi, nu plecaţi. Putem trece pe parte cu parcul, putem aştepta până când ne strângem pe băncile din Cişmigiu din apropierea clădirii Primăriei.

Câteva rugăminți – protest taxa pe oxigen

 Încercaţi să purtaţi semne distinctive în aşa fel încât să ne recunoaştem între noi – o mică pancarda, un A3 sau A4 cu înscrisuri şamd… Nu plecaţi, vom fi acolo! Ideal ar fi să vă organizaţi pe Grup de acţiune împotriva abuzului Primăriei Capitalei – taxa OXIGEN în grupuri de câte 10-15 oameni care să vă coordonaţi şi să veniţi cu câte un banner simultan în fata Primăriei. În felul ăsta eliminăm riscul de a ne dispersa.

Acţiunea noastră constă în două demersuri, protest şi acţiune în justiţie, aşa încât vă rog să intraţi şi în Grup de acţiune împotriva abuzului Primăriei Capitalei – taxa OXIGEN şi să depuneţi Plângerea Prealabilă în vederea acţiunii în contencios administrativ.

Vezi articolul nostru: Primăria Capitalei atacă dreptul de proprietate asupră maşinilor în Bucureşti

***

Razboiul informational

 

Citeste si …

38 de Comentarii

  1. Ca o coincidenta ,….sau nu, aerul curat este la PMB, Parlament, Guvern, Preseddentie si Ministere. Restul prostilor din periferii vor inghiti noxe la dublu, pentru ca vor suporta noxelor celor care treceau zilnic prin zona lor + a celor care treceau prin centru si acum trec prin periferie. ….P A P A G A L I L O R .

  2. Cel mai prost articol posibil.
    Taxa este pentru toti bombardierii cu masini mai ieftine decat un telefon. Cu ocazia asta mai scapam de toate rablele.
    Cu jegurile de masini pe care unii nu le intretin ne omoara familiile pe trecerile de pietoni ca raman fara frane sau iau foc din senin pe strada.
    Trebuie sa ajungem o tara normala nu sa devenim groapa de gunoi. De acord ca primaria nu stie ce face sau cum sa foloseasca taxa. Daca vroiau sa faca treaba puneau impozit pe norma de poluare si asa scapam de cazane.

      • Un coment care se dorește a fi “inteligent”, dar in realitate spune multe despre tine. Este un comunicat al unui grup de initiativa format din cetățeni obișnuiți. Aveai sursele in articol.

      • Realitatea este: În primul rând Primăria (când în cei 8 ani, din 2012 pâna acum în 2020, perioadă în care au fost 2 primari PSD și În aceeasi perioadă 7 ani și 1/2 au condus tot Guverne ale PSD, Primăria trebuia să facă măcar o centură sau două în jurul Bucurestiului și apoi să deschidă și artere noi pentru transportul pe mai multe benzi auto sau tramvaie rapide pe vechile amplasamente ale vechilor căi ferate (uzinale și altele) care brăzdează și astăzi Bucureștiul aproape inutil, fiind și în paragină. Astfel ca mașinile navetiștilor și ale celor care locuiesc în jurul Bucureștiului să NU mai fie obigate să treacă prin centrul orașului, ci pe o centură pe 4 benzi cu semafoare sau giratorii în punctele de intersectie cu alte artere. Pe de altă parte, majoritatea particulelor în suspensie din București provin din praful uriaș și pământul de pe străzi, din șantierele de construcții care nu spală roțile pline de pământ sau moloz ale camioanelor, din pământul și molozul rezultat în urma neglijenței la săpăturilor pentru reparațiile la conductele vechi și noi de utilități sau cabluri noi de curent sau fibră optică, precum si de la pământul de la nivelul trotuarului pe majoritatea străzilor cu pomi din orașul nostru iubit. În plus, dacă se dorea un aer mai curat în București, atunci trebuia să plătească o taxă pentru autoturismele și camioanele (mici 3,5 tone și mari 5-7 t) care NU au număr de înmatriculare de București, sunt poluante adică sunt numai până la Euro 5 și în plus ele nu plătesc nici un impozit sau vreo taxă pentru Bucuresti deși majoritatea circulă zilnic în orașul nostru, dar plătesc impozite și taxe în alte orașe sau localități din țară și nu contribuie cu nici un leu la bugetul Bucureștiului, în schimb poluează zilnic aerul orașului nostru. Așa ceva ar fi trebuit să facă primărița d-na Gabi Firea pentru binele bucureștenilor și al orașului nostru.

    • În primul rând Primăria (când în cei 8 ani, din 2012 pâna acum în 2020, perioadă în care au fost 2 primari PSD și În aceeasi perioadă 7 ani și 1/2 au condus tot Guverne ale PSD, Primăria trebuia să facă măcar o centură sau două în jurul Bucurestiului și apoi să deschidă și artere noi pentru transportul pe mai multe benzi auto sau tramvaie rapide pe vechile amplasamente ale vechilor căi ferate (uzinale și altele) care brăzdează și astăzi Bucureștiul aproape inutil, fiind și în paragină. Astfel ca mașinile navetiștilor și ale celor care locuiesc în jurul Bucureștiului să NU mai fie obigate să treacă prin centrul orașului, ci pe o centură pe 4 benzi cu semafoare sau giratorii în punctele de intersectie cu alte artere. Pe de altă parte, majoritatea particulelor în suspensie din București provin din praful uriaș și pământul de pe străzi, din șantierele de construcții care nu spală roțile pline de pământ sau moloz ale camioanelor, din pământul și molozul rezultat în urma neglijenței la săpăturilor pentru reparațiile la conductele vechi și noi de utilități sau cabluri noi de curent sau fibră optică, precum si de la pământul de la nivelul trotuarului pe majoritatea străzilor cu pomi din orașul nostru iubit. În plus, dacă se dorea un aer mai curat în București, atunci trebuia să plătească o taxă pentru autoturismele și camioanele (mici 3,5 tone și mari 5-7 t) care NU au număr de înmatriculare de București, sunt poluante adică sunt numai până la Euro 5 și în plus ele nu plătesc nici un impozit sau vreo taxă pentru Bucuresti deși majoritatea circulă zilnic în orașul nostru, dar plătesc impozite și taxe în alte orașe sau localități din țară și nu contribuie cu nici un leu la bugetul Bucureștiului, în schimb poluează zilnic aerul orașului nostru. Așa ceva ar fi trebuit să facă primărița d-na Gabi Firea pentru binele bucureștenilor și al orașului nostru.

    • În primul rând Primăria (când în cei 8 ani, din 2012 pâna acum în 2020, perioadă în care au fost 2 primari PSD și În aceeasi perioadă 7 ani și 1/2 au condus tot Guverne ale PSD, Primăria trebuia să facă măcar o centură sau două în jurul Bucurestiului și apoi să deschidă și artere noi pentru transportul pe mai multe benzi auto sau tramvaie rapide pe vechile amplasamente ale vechilor căi ferate (uzinale și altele) care brăzdează și astăzi Bucureștiul aproape inutil, fiind și în paragină. Astfel ca mașinile navetiștilor și ale celor care locuiesc în jurul Bucureștiului să NU mai fie obigate să treacă prin centrul orașului, ci pe o centură pe 4 benzi cu semafoare sau giratorii în punctele de intersectie cu alte artere. Pe de altă parte, majoritatea particulelor în suspensie din București provin din praful uriaș și pământul de pe străzi, din șantierele de construcții care nu spală roțile pline de pământ sau moloz ale camioanelor, din pământul și molozul rezultat în urma neglijenței la săpăturilor pentru reparațiile la conductele vechi și noi de utilități sau cabluri noi de curent sau fibră optică, precum si de la pământul de la nivelul trotuarului pe majoritatea străzilor cu pomi din orașul nostru iubit. În plus, dacă se dorea un aer mai curat în București, atunci trebuia să plătească o taxă pentru autoturismele și camioanele (mici 3,5 tone și mari 5-7 t) care NU au număr de înmatriculare de București, sunt poluante adică sunt numai până la Euro 5 și în plus ele nu plătesc nici un impozit sau vreo taxă pentru Bucuresti deși majoritatea circulă zilnic în orașul nostru, dar plătesc impozite și taxe în alte orașe sau localități din țară și nu contribuie cu nici un leu la bugetul Bucureștiului, în schimb poluează zilnic aerul orașului nostru. Așa ceva ar fi trebuit să facă primărița d-na Gabi Firea pentru binele bucureștenilor și al orașului nostru.

  3. Si daca un cetatean plateste taxa de oxigen inseamna ca masina lui nu mai polueaza?omul isi cumpara masina in functie de veniturile pe care le are.nu mi se pare corect cu aceasta taxa.

  4. Daca se urmareste reducerea poluarii in tot orasul, nu doar in perimetrul central, solutia era taxarea anuala masiva a rablelor poluante, care ar fi disparut in mod natural si nicidecum aceasta taxa in plus pe zone si amenzi si aglomerari pe rutele ocolitoare, care inseamna mai multi Km parcursi de rable si implicit mai multa poluare, dar si haos pe traseele de ocolire, iar noxele raman in acelasi oras, chiar si mai mult. Aerul poluat nu poate ramane doar intre strazile delimitate de dna. primar!

  5. Eu nu inteleg daca doar in Romania consideram ca este vorba de o restrangere. In alte tari se aplica si nu se mai pune problema de restrangere de drepturi. Pe aceiasi logica pe care o are autorul este anormal sa inchizi pe cineva pentru ca a furat. Pana la urma si el are drepturi. Nimeni nu are dreptul sa foloseasca rable cu care sa polueze si sa omoare oamenii! Daca aveti masina pe benzina puneti-va GPL si nu mai platiti nimic. Daca aveti motorina cumparati-va o alta rabla cu GPL. Singura greseala a legii este ca nu sunt interzise toate masinile cu euro 1-3 si non euro in tot bucurestiul fara taxa si fara nimic. Pur si simplu sa nu mai aiba voie.

    • Cei care au cumparat masini tip euro 1,2, 3, reclama faptul ca le-au cumparat cu buna credinta. La proteste au participat si mici inteprinzatori care au cumparat 3-4 masini pentru a desfasura o afacere iar acum trebuie sa inchida firma.

  6. De ce se minte așa mult? Cum sa colecteze primăria taxa daca se duce la bugetul de stat , nu exista in “bugetul primăriei” primăria capitalei primește buget de la Ministerul finanțelor că toate primăriile…hai sa nu mai mințim macar…și să scăpăm de poluarea asta…nu uitați că U.E.ne obliga să băgăm taxa asta altfel vom fi amendați zilnic…U.E.. vor măsuri dure și urgente

  7. Jos cu taxa de poluare !
    Bucureștiul este poluat din cauza gunoaielor nu a masinilor , iar un euro 6 polueaza la fel ca un non euro doar ca nu se vede fumul!!!!
    Orice arde scoate fum !

  8. Poate ca in principiu, in mare parte cei care au scris articolul au dreptate da daca tot sunt atat de critici cu faptul ca se implementeaza aceasta taxa care practic va aduce bani la buget, eu am o propunere mai buna. Pur si simplu sa nu se puna nici o taxa, sa se interzica total autoturismele noneuro, euro 1; 2; 3 si 4 si sa vedeti ce bine se va circula plus ca nu va mai cotiza nimeni ,prin taxa oxigen, cu bani la buget. Ce parere aveti? He, he, he….
    Vreti si aer curat pentru copii, pentru noi si pentru urmasii urmasilor, da vreti sa si circulati cu toate tinichelele si sa va dati zmei pe sosele da de multe ori bagati benzina de 20 lei in fumegatorile voastre.

  9. O sa spun PREZENT!, ca si la atatea alte actiuni. Pentru Megane-ul meu benzina 1,6 16V, cu motor care merge brici si nici nu polueaza, cel putin nu ca faimoasele autobuze turcesti (cica) Euro 6 ale lui Firea care scot fum mai ceva ca raposata Copsa Mica.

  10. Foarte nasol. Din cauza unora care s-au născut boi și vor muri vaci, primăria se va pișa în continuare pe noi.
    1.daca plătesc, nu mai poluez?
    2.de ce doar în centru?restul sectoarelor sunt mai bulangii? pot inhala orice?
    3.poluarea nu cumva vine de la construirea nesfârșită a unor (orice) în orice colt din București?
    Cei care va plictisiți și nu aveți cu cine vorbi, sau pur și simplu faceți parte din categoria (născuți boi), vedeți-vă dracu de treabă voastră, nu mai comentați și nici măcar nu mai citiți articole ce va îngreunează și mai tare șederea pe pământ.

  11. Corect ar fi fost, daca se vrea cu adevarat aer curat, sa fie interzisa circulatia masinilor non Euro, Euro 1, 2 si 3 DAR treptat, nu in cateva luni. Anunti intentia, le dai oamenilor la dispozitie 1-2 ani sa isi schimbe masinile ( cine isi permite ,bine, cine nu ,asta este. Masina nu este obligatorie, fara suparare ) apoi incepand cu data X sunt interzise in perimetrul stabilit. Dar ar trebuii puricate si RAR si statiile ITP pentru ca sunt din ce in ce mai multe “tractoare” din gama Euro 4,5 si chiar si 6 care au fumul mai lung decat masina in sine.

    • Nu mai bine am interzice toate masinile neinmatriculate in Bucuresti? Ca au venit toti taranii din toata tara in Bucuresti si de aceea este acest oras poluat? Numai bine te-am obliga si pe tine sa iti schimbi casa o data la 10 ani? Ca e veche?

      • Mai stupida propunere decat asta nu am auzit, Ioana! Fara suparare, dar cred ca nu ai iesit niciodata din Bucuresti, ce sa mai spun de alte tari… Tie ti-ar. onveni sa circuli cu masina cu nr de Bucuresti pe strada in Arad si sa-ti spuna plitistul sa lasi masina la intrare si sa o iei cu autobuzul pana la matusa ta din Arad, spre exemplu? Drumurile nu sunt ale bucurestenilor si nici ale primarilor, sunt proprietate publica si ar trebui sa respecte toti aceleasi reguli.

  12. Ma gandeam ca sunt prima care observa cât de prost scris este acest articol. Mi se pare ireal ca astfel de oameni sunt cei care au inițiativa, motiv pentru care consider ca ne meritam soarta.

  13. COMUNICATUL PARTIDULUI DREAPTA CONSERVATOARE DECIZIE LUATA DE STAN STEFAN PRESEDINTELE ACESTUI PARTID:

    Din respect fata de cetatenni , dar si pentru ca Partidul Dreapta Conservatoare , a carui presedinte sunt nu poate ramane indiferent la revolta cetatenilor cu privire la aceasta taxa OXIGEN , introdusă prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 539/2019
    (pentru simplificare, Hotărârea 539/2019). Partidul Dreapta Conservatoare depune la data de 18.02.2020 plangere penala la DNA, fata de primarul general al Mun.Bucuresti , totodata vom solicitat procurorilor DNA, indentificarea si tragerea la raspundere penala a celor care se fac vinovati de adoptarea acestei taxe in mod ilegal , Sa fie clar pentru toata lumea si pentru toate partidele politice care spun ca interesul lor e legat de cetateni in tot ce fac .Partidul Dreapta Conservatoarenu contesta la DNA dar si in instanta in data de 18.02.2020 măsurile luate în cadrul taxei oxigen pe care le consideram oportune (nu oportunitatea lor le contestam ci legalitatea), urmeaza ca Partidul Dreapta Conservatoare sa conteste in instanta si sa depuna la DNA alte si alte plangeri penale pe astfel de taxe nenorocite dar si cu privire la alte abuzuri ale statului fata de cetateni .

  14. Da… Dar de ce legea se aplica doar cetatenilor de rand… Masinile institutiilor care stau sa cada si sunt e1 e2 e3 samd..sunt scutite de lege… Ori este lege pt toti ori nu..

  15. Mi se pare total nedrept ptr cei ce au plătit taxă de mediu la înmatricularea unui autoturism si care NU A DORIT RETRAGEREA SUMEI considerând ca banii plătiti sa contribuie la refacerea mediului. Un gest f frumos si nobil făcut DE BUNĂ VOIE de către acei cetățeni. Acum v-or trebui să plătească din nou. POATE DOVEDI COANA PRIMAR FIREA CA MEDIUL DIN BUCUREŞTI ESTE ALT MEDIU FAȚĂ DE CEL DIN ȚARĂ???. Există vreun gard din sticlă mai înalt decât norii care să despartă cele două medii???!!!.I-a anunțat cineva pe acei cetățeni de bună intenție că v-or mai fi nevoiți sa mai plătească ptr încă un mediu???. CURAT MURDAR vorba lui nenea Iancu !!!

    • Asa cum am spus unei prietene, eu as pune taxa pe tabelul lui Mendeleev, nu doar taxa oxigen! Si as taxa si parcarea peste tot in Bucuresti, diferentiat, asa cum se intampla peste tot in lume cu rezidentii si non-rezidentii din localitate. In felul asta nu am mai avea atatea masini inmatriculate in Teleorman, Bulgaria si alte locuri aiurea care ocupa spatiile de parcare si drumurile din Bucuresti. Normal ca ai dreptul sa circuli, dar cand parchezi platesti alt cost decat rezidentul. Pentru aplicarea legii as angaja politisti locali pentru fiecare zona de oras mai importanta, care sa stea numai pe strada si sa dea amenzi, ca in tarile mai rasarite decat Romania. Iar ideea cu impozit diferentiat inclusiv pe norma de poluare mi se pare excelenta. Eu am intentionat sa-mi iau o masina cu motor de minim 3000 cmc, dar m-am linistit cand am vazut cat sunt impozitele si m-am limitat la 2500 cmc.
      Si peste toate astea, mai este ceva foarte important: legea sa se aplice si banii sa aiba destinatia clara de dezvoltare sanatoasa a orasului, nu sa mearga in borduri suprainaltate si flori plantate iarna.

  16. În primul rând Primăria (când în cei 8 ani, din 2012 pâna acum în 2020, perioadă în care au fost 2 primari PSD și În aceeasi perioadă 7 ani și 1/2 au condus tot Guverne ale PSD, Primăria trebuia să facă măcar o centură sau două în jurul Bucurestiului și apoi să deschidă și artere noi pentru transportul pe mai multe benzi auto sau tramvaie rapide pe vechile amplasamente ale vechilor căi ferate (uzinale și altele) care brăzdează și astăzi Bucureștiul aproape inutil, fiind și în paragină. Astfel ca mașinile navetiștilor și ale celor care locuiesc în jurul Bucureștiului să NU mai fie obigate să treacă prin centrul orașului, ci pe o centură pe 4 benzi cu semafoare sau giratorii în punctele de intersectie cu alte artere. Pe de altă parte, majoritatea particulelor în suspensie din București provin din praful uriaș și pământul de pe străzi, din șantierele de construcții care nu spală roțile pline de pământ sau moloz ale camioanelor, din pământul și molozul rezultat în urma neglijenței la săpăturilor pentru reparațiile la conductele vechi și noi de utilități sau cabluri noi de curent sau fibră optică, precum si de la pământul de la nivelul trotuarului pe majoritatea străzilor cu pomi din orașul nostru iubit. În plus, dacă se dorea un aer mai curat în București, atunci trebuia să plătească o taxă pentru autoturismele și camioanele (mici 3,5 tone și mari 5-7 t) care NU au număr de înmatriculare de București, sunt poluante adică sunt numai până la Euro 5 și în plus ele nu plătesc nici un impozit sau vreo taxă pentru Bucuresti deși majoritatea circulă zilnic în orașul nostru, dar plătesc impozite și taxe în alte orașe sau localități din țară și nu contribuie cu nici un leu la bugetul Bucureștiului, în schimb poluează zilnic aerul orașului nostru. Așa ceva ar fi trebuit să facă primărița d-na Gabi Firea pentru binele bucureștenilor și al orașului nostru.

  17. Realitatea este: În primul rând Primăria (când în cei 8 ani, din 2012 pâna acum în 2020, perioadă în care au fost 2 primari PSD și În aceeasi perioadă 7 ani și 1/2 au condus tot Guverne ale PSD, Primăria trebuia să facă măcar o centură sau două în jurul Bucurestiului și apoi să deschidă și artere noi pentru transportul pe mai multe benzi auto sau tramvaie rapide pe vechile amplasamente ale vechilor căi ferate (uzinale și altele) care brăzdează și astăzi Bucureștiul aproape inutil, fiind și în paragină. Astfel ca mașinile navetiștilor și ale celor care locuiesc în jurul Bucureștiului să NU mai fie obigate să treacă prin centrul orașului, ci pe o centură pe 4 benzi cu semafoare sau giratorii în punctele de intersectie cu alte artere. Pe de altă parte, majoritatea particulelor în suspensie din București provin din praful uriaș și pământul de pe străzi, din șantierele de construcții care nu spală roțile pline de pământ sau moloz ale camioanelor, din pământul și molozul rezultat în urma neglijenței la săpăturilor pentru reparațiile la conductele vechi și noi de utilități sau cabluri noi de curent sau fibră optică, precum si de la pământul de la nivelul trotuarului pe majoritatea străzilor cu pomi din orașul nostru iubit. În plus, dacă se dorea un aer mai curat în București, atunci trebuia să plătească o taxă pentru autoturismele și camioanele (mici 3,5 tone și mari 5-7 t) care NU au număr de înmatriculare de București, sunt poluante adică sunt numai până la Euro 5 și în plus ele nu plătesc nici un impozit sau vreo taxă pentru Bucuresti deși majoritatea circulă zilnic în orașul nostru, dar plătesc impozite și taxe în alte orașe sau localități din țară și nu contribuie cu nici un leu la bugetul Bucureștiului, în schimb poluează zilnic aerul orașului nostru. Așa ceva ar fi trebuit să facă primărița d-na Gabi Firea pentru binele bucureștenilor și al orașului nostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*