
Adevărul despre protestele împotriva legii izolării cu forţa şi a carantinei și uriașa manipulare mediatica
În istoria recentă a României au fost puţine campanii de manipulări şi denigrări de agresivitatea celei aruncate împotriva apărătorilor drepturilor şi libertăţilor noastre fundamentale, din perioada aşa-zisei „epidemii” de Coronavirus, numit Covid-19. Protestele ne-au salvat de o tiranie sanitară, dar acesta istorie urmează a fii scrisa.
Practic, întreg poporul a fost asmuţit împotriva celor puţini, care au încercat să se opună creării unor precedente ce puteau duce la instalarea unei dictaturi sanitare în România. Un grup de câteva mii de oameni a dus la punerea în mişcarea a unei uriaşe maşinării, ce pare a cuprinde întreaga presă, toate partidele politice şi mai toţi formatorii de opinie.
Protestele pentru libertate si drepturile omului ostracizate de „presa libera„
Cei vizaţi au fost etichetaţi pe rând ca PSD-iști, conspiraţionişti, pro-ruşi etc. Practic, s-au comis grave încălcări ale deontologiei jurnalistice, prin prezentarea unor naraţiuni complet false şi chiar emiterea unor acuze extrem de grave, fără ca poziţia celor vizaţi să fie prezentată.
Întreaga campanie de zvonuri, minciuni şi denigrări pare copiată după strategia similară aplicată odinioară în Piaţa Universităţii. Povestioarele au fost aceleaşi: sunt plătiţi cu o sumă fixă de bani (s-a spus 50 lei), sunt agenţi străini, sunt oamenii unor partide politice, vor să destabilizeze ţara etc. Cumva, cei care protestau în Bucureşti au fost făcuţi vinovaţi de eşecul sistemului medical naţional, deşi logic ar fi fost să avem explozie de cazuri la Bucureşti şi doar aici, iar restul ţării să iasă din pandemie.
Întreaga poveste este foarte greu de rezumat în câteva rânduri, când naraţiunea sistemului este difuzată continuu prin intermediul televizorului, într-o formă idiot de simplă, ceva de genul: „s-au oprit şi au aplaudat în fața ambasadei Rusiei”.
Cam așa arătau protestele anti-carantină
Care este versiunea oficială?
Televizoracii au fost îmbuibaţi şi instigaţi prin apelul la nişte sentimente primare, cu următoarea „legendă” (Legendă – denumire folosită de „servicii” pentru a descrie o astfel de naraţiune, creată cu un scop bine determinat):
Guvernul a vrut să adopte o serie de măsuri pentru a combate epidemia, dar Curtea Constituţională PSD-istă a sabotat eforturile Guvernului şi a decis că doar Parlamentul poate legifera cu privire la pandemie. PSD are majoritate în Parlament, legea e făcută de ei şi totuşi tot ei au „scos” oamenii în stradă să protesteze împotriva lor! Straniu raționament!
Ce s-a întâmplat ?
În realitate, Guvernul ştia foarte bine că nu are atribuţii în a restrânge drepturile cetăţenilor, nici măcar în situaţii excepţionale, dar profitând de situaţia internaţională a dorit să creeze un precedent şi să îşi aroge acest drept. Constituţia este însă foarte clară, la Art. 61 precizând că Parlamentul este singura autoritate legiuitoare a ţării. Iar la Art. 115, punctul 6 se precizează că ordonanţele Guvernului nu pot încălca drepturile fundamentale.
Mai mulţi jurişti şi avocaţi, precum doamna Mona Petruț şi domnul Gheroghe Piperea au înaintat petiţii către Avocatul Poporului, care, fiind sesizat, a înaintat obiecţiile primite către Curtea Constituţională, care a constatat neconstituţionalitatea ordonanţelor Guvernului.
Proiectul Guvernului (emis de Guvern)
Apoi, Guvernul trimite un proiect de lege către Parlament şi încep presiunile ca proiectul să fie adoptat în formă Guvernului, în ciuda numeroaselor avize negative primite în comisiile parlamentare de specialitate, precum Comisia drepturilor omului. Acesta este motivul care a scos oamenii în stradă, în timp ce reprezentanţi ai societăţii civice se luptau în comisii şi depuneau petiţii către fiecare deputat şi senator în parte.
Pentru a-și conserva interesele, anumite forţe oculte încep să-și activeze cozile de topor din presă şi nu doar, incitând „telespectatorii” împotriva celor care se opuneau tiranicului proiect de lege emis de Guvern. PSD şi restul partidelor politice fac blatul şi închid ochii. Cu toate acestea, oamenii ieşiţi în stradă cât şi avocaţii şi juriştii din comisii reuşesc să impună numeroase revendicări iar proiectul iniţial suferă modificări majore.
Ce s-a reușit cu „protestele„
Proiectul Guvernului avea 5 pagini şi ceva, numărând doar 13 articole. Camera Deputaţilor a adoptat nu mai puțin de 83 de amendamente, iar 19 au fost respinse (s-au depus în total 102 amendamente), iar proiectul de lege a ajuns să numere 12 pagini.
La senat s-au adoptat încă câteva zeci de amendamente. Astfel, tabelul cu amendamente admise are 41 paginii iar tabelul amendamentelor respinse are 39 pagini (în total 80 pagini de amendamente). Este fără precedent ca un proiect de lege atât de scurt să fie amendat așa de mult! Aceasta arată, fără echivoc, cât de multe probleme și greșeli conținea.
O dictatura Sanitara … Arafat noul dictator
Îţi este imposibil să citeşti proiectul Guvernului şi să nu te îngrozeşti de tirania pe care o putea genera. Astfel, o persoană complect sănătoasă putea fi internată cu forţa şi supusă unui tratament obligatoriu. La izolarea cu forța, toate bunurile personale, precum: ochelari, telefon, maşina, cruciuliţa, verigheta etc., trebuiau confiscate, putând fi chiar distruse. Directorii de spitale primeau puteri precum ale procurorilor şi judecătorilor, cumulate, iar Arafat devenea dictator suprem! AICI: PROIECTUL GUV.
Copii sau bătrânii rămaşi acasă erau daţi în grija statului, părintele fiind practic decăzut temporal din drepturi. Cetăţeanul nu avea niciun drept garantat în lege, precum de a refuza un anume tratament (intubarea respiratorie, vaccin etc.), nu avea niciun drept să solicite o altă opinie medicală sau transferul într-o o clinică privată. În cazul în care asupra sa se comitea un abuz, „suspectul de Covid” nu avea niciun drept să solicite despăgubiri.
Această lege ar fi încălcat Constituţia cât şi tratate internaţionale la care România este parte. Totuși, legea în varianta finală a ajuns să cuprindă și unele prevederi mai normale, cum ar fi că nimeni nu va putea să primească un tratament împotriva voinţei sale.
Proiectul de lege iniţial
Anticipând uriaşa pierdere suferită, forţele oculte care au impus acest proiect de lege au început să propage ideea că revendicările iniţiale ale protestatarilor au fost false, şi vezi Doamne, până la urmă „procesul democratic a funcţionat”! Nimic mai fals, deoarece în timp ce oamenii erau în stradă, juriştii şi avocaţii care îi reprezentau s-au luptat în comisii zi-lumină, până noaptea târziu, au trimis sute de mail-uri, au purtat zeci de conversaţii individuale cu Parlamentari etc.
Proiectul inițial cuprindea:
România devenea subordonată directorul Organizației Mondiale a Sănătății, care practic instituia starea în care se aplică legea carantinei în România (art. 4, pct. 1);
confiscarea bunurilor în vederea dezinfectării sau distrugerii (art. 5, pct. 2);
izolarea asimptomaticilor suspecți (art. 5, pct. 4);
internarea cu forța (art. 2, lit. d);
proiectul nu stabilea niciun criteriu asupra duratei lipsirii de libertate;
separarea familiară (copii, bătrânii, persoanele cu handicap erau preluate de stat);
oferea puteri discreționare ministrului Sănătății, de a dispune măsuri de privare de libertate, când considera el că exista un risc iminent;
detașarea forțată a personalului sanitar la o locație din altă parte a țării.
Alte clarificării
Proiectul nu prevedea clar o serie de norme care să arate precis situaţiile în care o persoană poate să îşi piardă libertatea şi pe ce perioadă. Totodată, nu prevedea nicio măsură de control. Astfel, un ministru, un doctor, sau un director de spital ajungea să decidă asupra libertăţii unui individ. Dacă persoana suspectă refuza carantinarea, suporta automat și cheltuielile de spitalizare, indiferent dacă la final era diagnosticat sau nu cu o boală infecţioasă!
Deşi proiectul prevedea posibilitatea persoanei internate de a ataca în instanţă carantinarea sau izolarea cu forța, nu arăta cum o persoană supusă carantinării sau izolării ar fi putut să facă asta. Persoana izolată, conform proiectului Guvernului, nu avea niciun drept să aleagă unde să fie izolată – acasă, într-o clinică privată, la o clinică a unei asociații sau al unui cult religios. Mai mult, până în prezent doar persoanele debile psihic puteau fi internate cu forța. Această lege nu se limitează doar la Covid-19 ci la orice boală infecţioasă, practic fiind reactivate prevederi existente doar în perioada comunistă!
Proiectul prevedea şi confiscarea bunurilor personale în vederea dezinfectării sau distrugerii. Până acum, unei persoane îi puteau fi confiscate bunurile doar în urma unei decizii judecătorești. Noua prevedere putea da naştere la numeroase abuzuri.
Cel mai grav este că, conform acestui proiect de lege, orice persoană putea fi considerată „suspectă” prin simplu fapt că a strănutat, sau dacă avea nasul înfundat! (art. 2, lit. a: prin formularea persoanelor sănătoase, suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen).
Mulţi părinţi au ieşit în stradă îngroziţi de prevederile acestui proiect de lege care prevedea scoaterea minorului de sub autoritatea parentală şi încredinţarea lui statului, în situaţia în care părinţii deveneau suspecţi.
Ce s-a obținut ?
Până acum s-a obţinut eliminarea unor prevederi referitoare la izolarea forţată, s-a eliminat complet carantinarea bunurilor, referitor la copii se vor lua doar măsuri de protecţie temporară, fără suspendarea drepturilor părinteşti, iar pacientul are dreptul să refuze un anume tratament.
Au rămas și câteva probleme, dintre care cea mai mare e că nu se prevăd sancțiuni pentru erorile sau abuzurile comise de autorități și cadrele medicale. Care, din păcate, sunt multe!
De asemenea, nu știm cum se vor aplica unele măsuri cu caracter general, cum ar fi declararea situațiilor epidemiologice speciale, definirea agenților înalt patogeni (ca să nu avem carantină și izolare în fiecare an, de exemplu, din cauza epidemiilor de gripă sezonieră), nu știm încă ce vor menționa în normele metodologice ale legii, ca și criterii să te considere bolnav etc.
Coalizarea tuturor forțelor sănătoase in jurul protestelor împotriva acestei legii pare ca a speriat sistemul in asa măsură încât a reacționat total disproporțional.
Protestele împotriva legii izolării nu se opresc
Victoria este importantă dar nu totală! Duminică, începând cu ora 17.00, se organizează un mega protest în București, în Piața Victoriei. Legea, proaspăt publicată în Monitorul Oficial, conține în continuare numeroase lacune, care pot fi interpretate. Legea a fost atât de prost concepută încât încă poate genera numeroase abuzuri. Ea nu se referă doar la epidemia din 2020 ci va putea fi „scoasă” şi folosită la orice epidemie sezonieră, inclusiv cele de răceală.
Organizatorii anunța că protestele vor înceta când toate revendicațiile societății civice vor fi luate in considerare.
În cele din urma protestele au avut un singur scop, anume ca romanii sa nu fie declarați – persoane fără discernamant- și in consecință să le poată fi luați copii, confiscate bunurile iar ei internați cu forța. Protestele nu au avut nici un alt scop și totuși au fost întâmpinate cu o ferocitate nemaiîntâlnită.
Fii primul care comentează